Temaaften omkring vedligeholdelse af våben

Søger du svar på nogle af nedenstående spørgsmål, som du evt. kan bygge videre på så kom til Ommersyssel Jagtforenings temaaften omkring vedligeholdelse af våben.

Skal jeg gøre noget ved mit våben, når jeg har været på jagt eller skydebanen?

Hvad gør man når jagtsæsonen og våbenet skal på en velfortjent ferie i                                        våbenskabet?

Kan man anvende alle slags olier til våbenvedligeholdelse?

Hvor meget må jeg evt. spænde de forskellige skruer?

Evt. flere spørgsmål kan rettes til bøssemager Gert Sørensen

Dette er kun få af de mange spørgsmål, som du vil kunne få svar på, når bøssemager Gert Sørensen i hyggelige omgivelser deler ud ad sin store viden.

Med bring dit våben og dine rense midler, så garanterer vi for at du går hjem med en bedre forståelse for våbenvedligeholdelse og ikke mindst et rent våben.

Denne aften får vi også besøg af våbenkonsulent Nicholai Vigger Knudsen fra Jægerforbundet, der vil fortælle om følgende emner.

• Hvor må der ikke anvendes blyholdigt riffelammunition i Europa?
  • Kommer der et forbud mod blyholdigt riffelammunition i Danmark – i så fald hvornår?
  • Hvilke blyfrie alternativer findes der?
  • Er blyfrit = problemfrit?

Til dette arrangement er Kaffeklubben inviteret.

Tid: onsdag d. 22.03.2017 kl. 19.00

Sted: Flugtskydningsbanens Klubhus, Øster Tørslev

Pris: Kr.30,- incl. kaffe.

Tilmelding ønskes gerne på tlf. 31957716

Ommersyssel Jagtforening