Jagtfeltskydning i Hevring

Dato: lørdag d. 12. juni og søndag d. 13. juni 2021.
Sted: Voer færgevej 26, 8950 Ørsted
Kontaktperson: Aksel Sørensen på tlf.: 21747597 eller e-mail: Jagtaksel@mail.dk
Tilmeldingsfrist: den 30. april hvis man ønsker at skyde kvalifikationsskydning ellers er fristen den 30. maj.

Betaling: 200 kr. Tilmelding og betaling foregår via Jægerforbundets hjemmeside.

Øvrige oplysninger:

Kreds 3 indbyder igen i år til en hel weekend med jagtfeltskydning lørdag den 12.juni og søndag den 13. juni 2021 i Hevring skydeterræn. Alle er velkomne!

Mødestedet og indskrivningen er igen i år placeret i Hevring by ved adressen Voer Færgevej 26, 8950 Ørsted. Der vil være mulighed for at købe mad og drikke begge dage. Mødetid er 45 min. før oplyst skydetid.

Der skydes på hold af 6 personer. Man kan både tilmeldes som et helt hold eller som en eller flere enkeltpersoner. Ved tilmelding hvor man ikke er et helt hold, så fyld venligst, men bestemt pladserne op hvor der i forvejen er tilmeldte, så man ikke blokerer for 6 mands hold.

Alle yderligere informationer om skydningen vil blive offentliggjort på kredsens hjemmeside www.Jagtkreds3.dk, eller facebook ”Jagtfeltskydning Hevring”

Der åbnes for tilmelding til begge dage d. 1. marts 2021. Der vil komme et link til tilmeldingssystemet på kredsens hjemmeside og på Facebook, når vi nærmer os d.1. marts. Hvis du ønsker at deltage lørdag, skal der bruges EN individuel e-mailadresse pr skytte, ellers kan der ikke tilmeldes, og der skal sættes kryds i feltet, hvor du tilkendegiver evt. ønske om at deltage i forbundsmesterskabet 2021, hvis du kvalificerer dig.

VIGTIGT. Gå venligst ind og opdater dine oplysninger på Danmarks Jægerforbunds medlemsnet, da de skal bruges ved tilmelding og tilbagemeldinger.

Hvis I kender jægere eller andre som kunne tænke sig at følge med jer rundt og se, hvordan det hele foregår, er de velkomne.

Alle yderligere informationer om skydningen vil blive offentliggjort på kredens hjemmeside www.jagtkreds3.dk samt på Facebookgruppen Jagtfeltskydning i Hevring. Hvis man i lighed med sidste år oplever, at der hurtigt er udsolgt, bedes man holde øje med Facebookgruppen Jagtfeltskydning i Hevring, hvor eventuelle afbudspladser vil blive slået op, hvis disse skulle opstå.

Skydningen om lørdagen fungerer som kredsmesterskab samt kvalifikation til Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab i jagtfeltskydning. Der skydes i Mester, Jæger, Dame og Veteranklasse. Ønsker man at skyde kvalifikationsskydning, skal man tilmelde sig senest d. 30. april. Herefter vil skydningen om lørdagen blive åbnet for alle. Lørdag vil der blive uddelt medaljer efter endt skydning til de tre bedst placerede skytter i hver klasse. Skydningen om søndagen er åben for alle, men der kan ikke skydes kvalifikationsskydning. Har man aldrig prøvet at skyde jagtfeltskydning før, så er her muligheden. Der er erfarne instruktører til stede på alle baner, som gerne hjælper dig med at prøve jagtfeltskydning. Der vil ikke blive udfærdiget en resultatliste om søndagen. Søndag vil der ikke være bemanding i sekretariatet, men en infotavle som udførligt informerer om hvad du skal gøre, hvor bussen går fra, og alt det andet praktiske på dagen. Husk mødetiden er stadig 45 min før din bookede skydetid. Din skydetid er den tid, du skal være klar ved bane 1. Der er ikke mulighed for indskydning. Som noget nyt vil der være en ekstra bane uden for konkurrence, der vil være forskellige mål på varierende afstande.

Der bruges ca. 50 patroner til feltskydningen, dertil kommer ca. 10 patroner til bjørneprøven pr. omgang, og et endnu ukendt antal patroner til den nye bane med stål mål. Mere om antal patroner senere på de 2 nedenstående adresser.

Følg med på: http://www.jagtkreds3.dk/ eller Facebook: Jagtfeltskydning i Hevring

Mere info ved Aksel Sørensen på 21747597 eller jagtaksel@mail.dk

Der vil som sidste år være forskellige salgsboder med jagtrelevant udstyr, bueskydning, elektronisk lerdue skydning m.m. på pladsen ved ishuset.

Desuden vil der samme weekend være DM i Jagtsti i Hevring. Mere om dette senere

ER DER NOGEN SOM KUNNE TÆNKE SIG AT FÅ EN GOD OPLEVELSE SOM HJÆLPER I HEVRING SÅ KONTAKT

AKSEL PÅ  tlf. 21747597