Nyjæger

Nyjæger? - ungjæger? - se her!

Ommersyssel Jagtforening, er en attraktiv og meget aktiv forening. Det er en forening, som giver rige muligheder for at komme på jagt og deltage i de aktiviteter som er knyttet til jagt. Foreningen er nærmest skræddersyet til nye og unge medlemmer.

Målsætning
Foreningen har en erklæret målsætning: Det har høj prioritet, at give medlemmerne muligheder for at gå på jagt. Det har det, fordi man ved, at fælles jagtoplevelser skaber sammenhold kammeratskab og er grobund for mange andre aktiviteter.
Dette er udmøntet i at tilbyde jagt på forskellige revirer samt jagt på fjord og hav.

Jagtforeningen har mange aktiviteter i løbet af året. Her er et udpluk:
Flugtskydning, Riffelskydning, Jagt i Lindbjergskoven, (særskilt kontingent) Jagt langs Randers Fjord (særskilt kontingent), Udflugter, Dagjagter på ænder og fasaner, Havjagter, Jagtrejser, Foredrag, Bukketræf, Trofæbehandling, Våbenpleje og Naturformidling til daginstitutioner.

Jagt i foreningen
Jagten ved fjorden er en blandet jagt med mulighed for råvildt, harer, fasaner, snepper, bekkasiner og ænder.
Jagten i Lindbjergskoven er primært en jagt på fasaner, råvildt, harer, ræve og snepper.

Jagtrevirer
For begge jagtrevirer gælder: Det er smukke jagtrevirer med en god vildtbestand. Der et pt en venteliste for jagten i Lindbjergskoven. Men fortvivl ikke for du har gode chancer for at komme med på flere afbud i løbet af året, hvis du ønsker det. Man har i foreningen nogle gode procedurer omkring dette, at udnytte pladserne på jagterne. I øvrigt er det en god idet, at komme i gang på denne måde - inden man betaler for et helt år.

Bukkejagt
Kom til generalforsamlingen. Her kan du nemlig ”risikere” at vinde en forårsbuk til afskydning ved spulefeltet ved Albæk.

Jagtrejser
Foreningen har mange medlemmer. Derfor findes der et stort netværk af jagtrejseglade mennesker med megen ekspertise. Der bliver således arrangeret billige pürsch og drivjagter i tyskland efter råbukke, vildsvin, kronvildt m.m.

Dagjagt
Foreningen har en særdeles god kontakt og samarbejdspartner på Gjessinggaard, hvor der hvert år afholdes en hyggelig og som regel udbytterig jagt på godset. Hvis ovenstående har fanget din interesse, så klik ind på vores meget roste hjemmeside og find det du søger.

Du er altid velkommen til at kontakte foreningsrepræsentanterne enten pr. tlf. eller på en mail.

Knæk og bræk!
bestyrelsen