Riffelskydning 2021

Riffelskydningen i foreningen foregår på Randers kassernes skydebane, Mariagervej 200. Desuden arrangerer vi ture til hjortebanen og større jagtfeltskydninger.

Vores skydninger på banen i Randers foregår i samarbejde med Galten -Vissing jagtforening. De 2 foreninger har samarbejdet omkring riffelskydning i over 22 år.
Der udover samarbejder vi med Hammershøj og Kronyllands jagtforeninger, vedrørende fordelingen af skydedage året igennem. Dette betyder, at foreningens medlemmer er velkomne til at deltage i de andre foreningers skydninger, hvis man ikke har mulighed for at deltage de dage, vi selv har skydning. Der skydes ca. 15 dage om året, fortrinsvis før bukkejagten.
Prisen for skydningerne er 40 Kr. pr. aften for medlemmer af en af de 4 foreninger, som er med i samarbejdet, og 60 Kr. for ikke-medlemmer.
Man er velkommen til alle 4 foreningers skydninger.

Riffeludvalget lægger stor vægt på at kunne hjæpe dem, som kommer på banen med at lære riffel og egne begrænsninger at kende, gennem indøvelse af forskellige jagtrelaterede skydninger. Hvis der er ønsker om noget teori eller individuel træning, er der også muligheder for det. Spørgsmål om andre ting vedrørende riffelskydning såsom indkøb af riffel, kikkert, amunition eller andet, er man velkommen til at henvende sig til riffeludvalget i foreningen om.

Se skydetider i kalenderen øverst på siden

Riffelskydning 2021

Så er vi klar til en ny sæson på Riffelbanen i Randers. Mariagervej 200.

Vi har som noget nyt fået lov at skyde mørke skydning på banen i Randers, da der er brug for træning til alle dem der gør et stort arbejde med at sidde efter mårhund. Vi fik tilladelse en mørkeskydning i nov, det blev den første godkendte mørkeskydning i Dk, det foregik i samarbejde med de andre foreninger og Dj , for at vi kunne teste de nye sikkerheds regler. Da det gik glat, vi efterfølgende tilladelse for hele 2021 af politiet. Det kræver dog en del flere hjælpere at afvikle skydninger i mørke. Der var planlagt en i februar, men den lukkede corona lige for.

Som noget nyt, starter vi hold op med det nye riffelprøve forløb, sammen med de andre foreninger, hen over foråret.

Som alle de andre år møder der flest op lige før bukkejagten, men der er stadig masser af plads alle dage, der har de sidste 2 år ikke været ventetid, så bare mød op og få trænet.

Riffeludvalget vil gerne opfordre alle til at møde op banen, for at få indskudt riflen, og for at få afprøvet alle de jagtrelaterede skyde stillinger. Vi har de sidste par år mange gange hørt om riffeljægere, der afgiver skud i skydestillinger, som de ikke har trænet i og derved laver anskydninger. Vi har indkøbt flere borde med  skydebænke og små flexible skydebænke til brug for liggende skydestilling. Vi kan også tilbyde udlån af flere forskelige slags skydestokke på banen.

Mange går fra banen med meget stor selvtillid, fordi de kan ramme i liggende skydestilling med støtte under riflen. Men kan de også ramme i andre skydestillinger?

HUSK. Hvis man indskyder andre steder end en godkendt bane, skal man være opmærksom på at jagttegnsforsikringen, kun dækker under jagt.

Der skydes på følgende dage i 2021 – Bemærk de forskellige klokkeslæt og ugedage.

Man skal møde op senest en time før sluttid.

Hvis man ikke kan deltage på vore egne skydedage, er man velkommen til at møde op når de andre foreninger afholder skydninger.

Vi skyder på følgende dage i 2021, hvis corona vil.

1. marts kl. 00                            Tilmelding til Feltskydning åbner,

24. marts kl. 14-19                   Kronjylland

30. marts kl. 16-20                   Ommersyssel / Galten Vissing

7. april kl. 8 - 14                        Fællesskabet Riffelprøve forløb. Mere om tilmelding senere på nettet

7. april kl. 14-20                        Kronjylland

13. april kl. 15-20                      Hammershøj / Ørum Mollerup

20.april kl. 14-22                       Ommersyssel / Galten Vissing

22. april kl. 8-14                        Fællesskabet. Riffelprøve forløb Mere om tilmelding senere på nettet

22. april kl. 14-20                      Kronjylland

28. april kl. 8-16                        Riffelprøve

30. april                                      Sidste chance for tilmelding til Udtagelsesskydningen i Hevring (Gælder

kun lørdag) Herefter kun deltagelse uden for kvalifikation.

4. maj kl. 15-18                         Ommersyssel / Galten Vissing

10. maj kl. 15-18                       Hammershøj / Ørum Mollerup

11. maj kl. 16-22                       Ommersyssel / Galten Vissing

12. juni                                        Forbundsmesterskab i Jagtsti i HEVRING, læs mere på nettet.

12. juni                                        Feltskydning/Udtagelse i Hevring

13. juni                                        Feltskydning i Hevring

17. august 14-18                       Kronjylland

Mere info ved Aksel på 21747597 eller på hjemmeside

OBS: Information for riffelskydning på Nordre Fælled, indkørsel fra Mariagervej.

Du skal medbringe gyldigt jagttegn - våben tilladelse, du skal også selv have alle hjælpemidler med.

Efter indskrivning og betaling (helst Mobile Pay) og når der er ledigt på banen, bliver du kaldt frem og kan skyde.

Forsamlingsforbuddet er pt. på 50 personer som betyder følgende:

Du skal forberede dig på, at du bliver bedt om at vente i Bilen.

Hvis vi bliver for mange, skal du forberede dig på at du bliver bedt om at køre en tur og komme tilbage senere. ( vi må være 50 )

Når du har skudt, ser vi gerne at du forlader området, gælder kun hvis vi er ved at være for mange, eller at vi vurderer at der ikke kan holdes afstand.

Riflen skal bæres synligt, etui skal blive i bilen. (sikkerhed)

Husk mundbind, sprit af og hold afstand.

Der henvises til Corona regler som er gældende

Indskrivningen lukker en time før lukketid.

Vi ser frem til at alle Corona restriktioner ophæves og vi igen kan hyggesnakke og drikke kaffe på skydebanen.