FLUGTSKYDNING

På flugtskydningsbanen i Øster Tørslev Enge kan man skyde almindelig jagtskydning og Nordisk Trap.

Flugtskydning året 2018

Vi startede året med aspiranter Fra Peter Vinthers Jagttegnshold, første weekend februar. Vores instruktører Kurt, Hans Jørgen og Søren, fik hjulpet dem godt på vej mod at blive gode skytter.

Den 3. Marts åbnede vi banen, og der blev traditionen tro serveret suppe til de fremmødte.

Der var et pænt fremmøde i løbet af sæsonen så det var rart at se.

Vi havde halgskydeprøve på banen lørdag  d. 26. maj hvor 49 aspiranter deltog og de 26 bestod. De 2 sidste fredage op til prøven havde vi åben på banen for dem der skulle til prøve. Vi havde instruktører på alle standpladser, så de kunne blive klædt godt på til prøven. Der var en succes og der mødte ca. 50 skytter op begge dage. Så det gentager vi igen i år. Haglskydeprøven 2019 er den 25. Maj.

Centerholdet har igen i år deltaget i turneringen. Vi endte på en 9. plads.  Holdet  består af 6 skytter hvor de 4 bedste på dagen tæller, så alle kan være med. Vi kunne godt bruge nogle flere der kunne have lyst til deltage, så hvis man skulle få lyst til at prøve, så kontakt Jeppe Andersen. Vi kan altid bruge flere.

Sæsonen sluttede med Juleskydningen den 23. december, hvor de 15 fremmødte,  havde et par hyggelige timer med en god og sjov skydning afsluttet med fine præmier fra Slawteren i Tørring.

I sæsonen 2019 Skyder vi I Marts hver lørdag fra 12 -15 og fra April til og med August tirsdage 18-21. Der vil altid være instruktører på banen, der kan hjælpe.

Den første åbningsdag er Lørdag d. 2 Marts kl 12.00 og der vil være suppe. Så mød op!

Og Husk det er jeres bane så kom og brug den.

Se desuden nedenstående kalender og hjemmesidekalender for dato og skydetider.

aktivskalender_2019.pdf

Tilføjelser: