Fasanaffald fundet i landkanal ved Randers Fjord.

Pga. den store mediedække og omtale der har været ifm. ”vildtaffald” som er smidt i en kanal ved Randers Fjord, vil vi gerne som lokal jagtforening tage stærkt afstand fra hændelsen.

Vi jægere bliver i folkemunde omtalt i en meget kedelig sag i negativ retning, og det daglige bestyrelsesarbejde i Ommersyssel Jagtforening med formidling af jagt, natur, vildpleje mv. føles som noget op af bakke, når en eller flere personer udfører en BRØLER af denne slags.

Jeg er blevet kontaktet af flere personer og medlemmer i denne sag, og måske undrer flere af vores medlemmer sig over der ikke er kommet en udtalelse fra undertegnede eller bestyrelsen, men en sag som denne er heldigvis ikke dagligdag og vi har valgt at det er Jens Bjørns (DJ) der udtaler sig til de ”store” medier på vegne af os alle.

Til gengæld vil jeg gerne opfordre, alle jægere og medlemmer til at behandle alt vildt med omtanke før, under og efter, vi har udøvet vores store passion.

Vi vil arbejde videre på dialog mellem jægere og evt. afholde veterinær kursus eller andet så vi kan blive klogere.

Skaden er sket! men lad os stå sammen, der er vi stærkest.

Knæk & Bræk

Ommersyssel Jagtforening